Laatste verslag - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Theo Bos - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Theo Bos - WaarBenJij.nu

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

10 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Maandag 2/2 met de ferry van 10:30 uur weer teruggevaren naar het Noordereiland: een mistig geheel was het. Een eind noordwaarts gereden, want ons reisdoel waren 3 vulkanen in het centrale gedeelte. Dag erop mooie tocht (weer was intussen opgeklaard na passeren van een bergrug) naar Whakapapa Village, aan de voet van 1 van de 3 vulkanen (de Mount Ruapehu). Daar een mooie wandeling gemaakt. De bewolking werd steeds dunner en uiteindelijk was de besneeuwde vulkaan in volle glorie te zien (en te fotograferen). Na een koude nacht een wandeling op grotere hoogte gemaakt in een soort maanlandschap: voor Lord of the Rings is hier (deel 3) gefilmd: de Doemberg. Na de (koude) wandeling verder gereden langs Taupo meer en vandaar naar Napier aan de oostkust. Deze stad is in 1931 door aardbeving en brand grotendeels verwoest en daarna in Art Deco stijl opgebouwd. Daar gewandeld en overnacht aan boulevard (vrije camping met vele anderen). Inmiddels was de temperatuur goed gestegen. Na zonsopkomst uit zee op do 5/2 via mooie, kronkelige tocht naar Gisborne gereden. Onderweg bij mooi strand in Mahia gegeten. Camping in Gisborne lag aan baai met mooi strand en zwemwater. Vrij 6/2 via een weg die ca. 60 km langs een rivier liep (Waioeka Gorge) naar de Bay of Plenty gereden. Eerst naar een (drukke) camping in Ohope Beach. Dag erop iets rustigers opgezocht: plekje op parkeerterrein voor Free Camping in Pukehina Beach met uitzicht op zee: heerlijk rustig! Vandaar naar Tauranga, laatste nacht op camping in Mount Maunganui (druk gedeelte). Daar op maandag 9/2 nog een wandeling gemaakt om en op de berg, voordat we de camper inleverden. Maandagnacht kunnen we verblijven in B&B van de verhuurder (Xander v/d Zalm). Dinsdag met shuttle naar vliegveld in Auckland voor onze terugreis na een lange reis, waarin we veel van de wondermooie schepping hebben gezien en daarvan hebben genoten.
Hiermee eindigt ons verslag. De fotoboeken zijn redelijk bijgehouden: thuis nog een laatste finishing touch en daarna zijn jullie welkom om ze te bekijken. Bedankt voor het meelezen en meeleven!