Nieuw Zeeland 5 - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Theo Bos - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 5 - Reisverslag uit Havelock, Nieuw Zeeland van Theo Bos - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 5

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

30 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Havelock

26 jan: Abel Tasman: een mooi natuurpark in het noordwesten van het zuidereiland. Witte stranden, blauwe zee, mooi begroeide kust. We verbleven daar op de Old MacDonald Farm camping in Marahau. Een prachtige wandeling gemaakt van de coastal track (2.5 uur heen, idem terug). Heerlijk gezwommen. Dat alles met prachtig weer. Daarna via zeer kronkelige weg naar de Golden Bay, Poharu. Daar kwam Abel Tasman in 1647 aan land, maar werd niet gastvrij ontvangen door de Maori's: 4 bemanningsleden werden gedood en opgepeuzeld. Hij noemde de baai dan ook de Murderers Bay. We hebben daar een wandeling gemaakt naar een mooie waterval en daarna aan de Wainui Bay verkoeling gezocht (en gevonden). Daarna richting Nelson naar een rustige camping midden in de bossen.
Op vrijdag 30/1 naar de Marlborough Sounds: een gebied dat sterk aan de Schotland doet denken. Eerst naar Okiwi Bay, de dag erop via Havelock naar Linkwater. Na veel droge en warme dagen eindelijk wat regen: hard nodig voor de gele heuvels. We gaan hier een deel van de Queen Charlotte track wandelen. Maandag 2/2 hebben we de ferry geboekt voor de tocht naar het Noordereiland voor de laatste week.

• 31 Januari 2015 - 08:58

Lenie En Henk:

Hoewel ik geen wandelaar ben, ik volg jullie "op de voet" .... echt bijzonder wat jullie mogen beleven. Blijf genieten en laat onsmee blijven genieten door jullie trouwe verslaggeving.

• 31 Januari 2015 - 10:45

Piet:

Jullie zien veel, en zo verschillend!
    De laatste week gaan jullie alweer in, veel plezier.

Ik ben afgelopen woensdag (28 januari) aan de poliepen in mijn neusholtes geholpen. Een vreemde gewaarwording om voor het eerst van mijn leven onder narcose te gaan en er weer uit te komen.
    Gelukkig is alles goed gegaan. Ik zal de komende dagen geduld moeten hebben voor de genezing van de neusholtewanden.

Ik wens jullie, mede namens Ria, nog een goed verblijf in/op Nieuw Zeeland,
    Hart. gr. Piet.