Zevende verslag - Reisverslag uit Batesmans Bay, Australië van Theo Bos - WaarBenJij.nu Zevende verslag - Reisverslag uit Batesmans Bay, Australië van Theo Bos - WaarBenJij.nu

Zevende verslag

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

20 December 2014 | Australië, Batesmans Bay

We pakken de draad weer op. Zondag 14 dec. in Mallacoota naar de kerk geweest.Dese kerk was een samengaan van de Anglicaanse Kerk en de Unie van Baptisten. Samen met ons waren we met z’n 14en. Hartelijke mensen, die soms ooit in Nederland zijn geweest of een immigrant uit Holland kennen. De dag verder gewandeld langs de rotskust naar een mooi strand, alwaar werd gezond en gebaad: het was mooi weer.De dagen van de volgenden week zijn we noordwaarts gereisd. Elke dag een klein stukje, wandelen waar het mooi is,en dan weer verder. Zo hebben maandag we Eden aangedaan. Dinsdag via Pambula, Tura en Tathtra naar Bermagui. Door de harde wind en de hoge golven was een zeebad onmogelijk. Woensdag Tilba Tilba bezocht: een “oud” dorpje met houten huizen uit ca. 1880: druk bezocht en erg commercieel. Wel mooi gelegen aan devoet van een uitgedoofde vulkaan (Mount Dromedary). We kampeerden die nacht op een natuurcamping aan de Mystery Bay: geen electra, primitieve wc, koude douche, maar wel idyllisch gelegen aan een mooie baai met strand en rotsen.
Donderdag 18 dec. verder “gehopt”via Narooma naar Potato Point: mooie camping aan strand. Aan deze kust stromen veel riviertjes naar zee en vormen achter de duinen een zout meer: ook hier. Plek waar veel mooie vogels zijn te spotten. Daarna “uitrusten”aan het strand en afkoelen in de heldere, bruisende zee. De tijd van mooi weer lijkt aangebroken. De campings waren stil, maar nu begint het langzamerhand wat drukker te worden: voor de Australiers gaat de zomervakantie beginnen.
Vrijdag weer een stukje verder: stukje rijden, wandeling maken, verder naar lunchplek aan een strandje. Inkopen bij Aldi in Batesman Bay: scheelt ook hier aandig wat AUDollar. Plan was in die plaats te blijven, maar we zijn verwend: veel te druk. Daarom uitgeweken naar South Durras, 10 km naar het noorden. Er was daar helaas geen wifi en we wilden skypen. Daarom zaterdag weer opgebroken, een stranddag gehouden en daarna naar een camping 10 km landinwaarts, in Nelligen, aan de Kings Highway, die we af moeten om bij Tejo en Henny te komen (75 km hiervandaan). Morgen na de kerkdienst gaan we naar hen toe.